lördag 30 april 2011

Händiga mamman??


Blir man mer händig när man är gravid? Blir man mer huslig när man är gravid?
Tja jag vet ej men någonting har ju hänt med mig kan jag säga sen jag blev gravid..
Plantera kryddor och blommor, lagar mkt husmanskost, bakar kakor och muffins som bara den..
(Observera dock att jag äter dem inte, vilket man kan se på min vikt.. Det finns andra gottegrisar i det här hemmet !!!)

Kan nog vara så att mammarollen utvecklas även på det pyssliga och husliga sättet???
Jag blir själv lika förvånad när jag gör något husligt som är över det normala.. Ikväll har jag t.ex.. gjort egna hemmarullade köttbullar.. Tror inte jag har gjort det sen jag gick i skolan och hade hemkunskap..
Men men ..
Så kan det vara.. :)
Hoppas ni alla har en skön Valborg.. Själva ska vi äta Svensk husmanskost och sen har jag bakat en choklad/jordgubbskaka..

Mmmm...
Som sagt .. Händiga mamman?? Tja.. det kanske man kan kalla mig nu..
:)
Hasta luego!!

Inga kommentarer: