lördag 1 oktober 2011

Så här gick det till!!

Hej alla!

Nu ska ni få en liten redovisning om vad som hände under min förlossning!


Jag kom ju in på måndagen förra veckan med värkar.. men inget hände.. Fick då en sovdos så jag skulle kunna samla krafter till tisdagn då de skulle sätta igång mig!

Tisdagen kom och kl 09.00 satte de igång mig! Jag fick dropp och grejer.. gick hela dagen men öppnades bara 3 cm.

När klockan var 5 satte de en epidural.. vilken lättnad.. Men dessvärre gick den ut efter 3 timmar och jag fick smärta igen.. De kollade mig vid 20.00 och fortfarande var jag bara öppen 3 cem. Jag tänkte .. " va faan"..

De fortsatte med droppet men fyllde inte på epiduralen.. varför vet jag ej.. Kl. 22.00 kom läkaren och kollade hur det så ut.. då sa han att hon var fixerad men låg inte parallellt i hålet. Då beslutade de att stänga droppet så hon skulle kunna vända sig.. Jag skulle ha droppet avstängt i 1,5 timma.

Efter det kom läkaren tillbaka och kollade.. fortfarande 3 cm öppen.. då tog de beslutet att snitta mig.

Jag kom till operation o när de skulle fylla på epidualen så tog den inte igen. Hade den tagit hade jag kunnat vara med när Iris föddes.. men nu fick de söva mig!

Jag blev sövd och fick se min princessa efter 1 timma ca.

Då kom alla tårar!! Underverks tårar och glädjetårar att hon mådde bra o va frisk..

Väl hemma sen på lördagen var jag jättetrött och hade inte så mkt energi.

På söndagen dock.. på morgonen började jag känna värk i magen.. sama som man har efter ett snitt.. men 10 ggr värre.. shit tänkte jag.. gick o vila och började frysa.. hade feber 38.6.. jaha ringer sjukhuset igen o de ber mig komma upp för kontroll..

Livmodersinflammation.. Kul.. NOT

Inlagd igen på sjukan.. Med antibiotika och smärtstillande.. 4 dagar..

Kom hem i onsadags igen.. ganska trött dock men glad för att vara hemma!!

Ska försöka njuta av familjelivet nu.. trots man har lite ont!!

Men bara så ni vet så är jag världens lyckligaste!!

Vi är så stolta över vår dotter!!!

1 kommentar:

Fia sa...

Vilken resa!! Skönt att ni nu alla är hemma iaf och mår bra. <3 Massa kramar