fredag 29 april 2011

Ledig!

Hej Igen!
Idag är det Fredag och visst är det härligt!!
Tänkte att jag skulle uppdatera er lite vad som har hänt den senaste tiden..
Först av allt så har ju allting gått så himla fort i mitt liv just nu.. Vilket kanske har varit bra.. då jag är otroligt lycklig!!!
Jag träffade mannen i mitt liv, vid namn Micheal, på ett torg här i Palma en eftermiddag då jag skulle ta mig en liten promenad. Rätt som det var så stod han bara där och det sa klick!! Detta är faktiskt sant.. för det var precis så här det gick till..
Vi började umgås och det kändes bara så bra med allt.
I jul då jag var hemma i Sverige och firade med familjen märkte jag att jag mådde ganska illa och trodde väl då att det hade med min magkatarr att göra. Efter att julhelgen var över drog jag mig tillbaka till Palma för att fira nyår med mitt hjärta!!
Sagt och gjort, när jag landade så hämtade M mig och vi inhandlade diverse saker till vårt nyårsfirande. Kände igen tendensen av att kräkas och M frågade mig om hur jag mådde..
Han frågade då oxå i samma sekund om jag var gravid och vi båda sa.. nej det e nog inte möjligt.
Nyårsdagen började dock med att vi båda gick till Apoteket för att göra ett test.. Pang!!!!
GRAVID!! och vilken lycka sen!
Tårarna sprutade på både M och mig! Så på den vägen är det!
Vi höll det hemligt ganska länge, men under denna tiden flyttade vi ihop och blev sambos.
I februari blev det dock officiellt att jag var gravid.
Jag har mått otroligt dåligt de första 2,5 månaderna och fick till och med stanna hemma från jobbet för att jag kräktes så mkt..
Nu mår jag bra och så gör även bebisen.
Den lever loppan i min mage och det verkar som om det är disco nästan jämt!!
Hahaha
Jag har haft lite dåligt blodsocker men det är mkt bättre nu efter att jag äter varje timme.. Jag trodde till en början att jag skulle gå upp mycket i vikt.. men det har gett helt annat utslag då jag har gått ner. Jag har bara gått upp 700 gram på 5 månader så jag kan nog vara ganska nöjd. Samtidigt som jag är rädd att bebisen inte får i sig nån näring.. Men tydligen så är allt bra så vi får lita på det !!!
Vi var på en kontroll i tisdags och kollade så att bebisen hade allt den skulle på rätt plats.. Och jajjemen.. Alla tår, fingrar, båda händerna och fötterna, benen, armarna, öronen och ögonen var där. Liksom huvud, näsa, mun, mage och ryggrad.. Det var en häftig känsla att få se sitt barn. Att se alla dessa små detaljer!!!
Jag tror att jag förtillfället är världens lyckligaste Sofie...
Nu är det dax för lite sen frukost för att sen fixa o trixa lite här hemma
Kommentera gärna.. det gör mig så glad!!
Kramar i massor



2 kommentarer:

Linn sa...

Jag känner igen känslan och lyckan! Det känns som om man går och bär på en stor hemlighet men samtidigt vill dela med sig av den till hela världen:-) Fin sida Soffan, hoppas få se mer av loppan snart:-) kram

Anonym sa...

Hej !
Så kul att du kommer hålla oss uppdaterade på din blogg, gillar jag :).
Härligt att höra att ni mår bra, blir själv så glad inombords, det värmer.
Även om man vill att bebis ska komma nu, sååå njuuut av tiden :)
Kramisar <3
Katja