onsdag 31 augusti 2011

6 dagar kvar!

Tjohooo!!!
Nedräkningen har verkligen börjat!
Nu är det bara 6 dagar kvar enligt vad papperna säger. Sen får man ju se.
Vi var på kontroll igår och allt är bra.. Bebisen ligger halvt om halvt fixerad.. så jag antar att den tar dessa 6 dagar på sig nu o fixerar till sig. Hjärtljuden är bra... 145 .. och det var bra sa barnmorskan. Vi fick en massa information om vad man kan ha för smärtlindring.. Oj oj .. men en sak är bra i alla fall.. jag behöver inte bestämma mig INNAN förlossningen, som man gör i Spanien, utan kan ta det lugnt tills jag kommer upp på sjukhuset. Då frågar sköterskan efterhand hur jag vill ha det. BRA tycker jag!!!!

Satt igår och kollade lite på youtube om hur barnet "tar" sig ut ur magen. Barnmorskan visade oss denna film och det är ju så intressant tycker jag. Det är ju helt galet vad kroppen kan organisera sig och preparera sig inför en förlossning. (ni kommer kunna se filmen här - inget otäckt)

http://www.youtube.com/watch?v=i5hAWohZxHE

Hade lite känningar i morse av värkar.. 2 st men inget att stressa upp sig för! Men det verkar ju som allt är på rätt väg!
Vill ju bara ha min bebis nu!!!!
Hej på en stund!!


Inga kommentarer: