lördag 28 september 2013

Hösten är här!!

Hej hopp
Nu var det ett tag sedan jag skrev!
Veckorna bara rusar iväg och likaså graviditeten.. Det sparkas och stonkas och bökas i min mage och jag undrar verkligen vad det är det är för en liten filur därinne!! Underbart är det i alla fall..

Som ni alla märkt har ju hösten kommit till stan och jag måste säga att jag tycker det är mysigt att krypa under filten med tända ljus och en kopp te.
Just nu har jag snöat in på Morgan Allings självbiografi : Kriget är slut! En mycket gripande bok..
Att sitta och läsa när man känner kylan därute är härligt..
Ett litet tag till kan jag sitta på min härliga altan och njuta av hösten och dess vackra färger.. Men snart är det nog dags att skaffa ett värmeelement eller några extra filtar..

Dagarna går som sagt fort och det är knappt att man hinner blinka förrän veckan är slut.. Jag har ju mina härliga fredagar då jag är föräldraledig och jag försöker hitta på mysiga saker med min lilla fiffiflura..
Igår var vi först och hälsade på lilla Freja. En kompis till Iris som fått leukemi men som är under behandling. Hon har behandlats i ett år och är mycket mycket piggare nu. Meja var också där och lekte.. De tre tjejerna har rolig även om det var så att Iris somnade på vägen dit och sov bort halva förmiddagen.. Jaja.. det är sånt som händer.. Men det var mycket trevligt.
På eftermiddagen mötte vi upp Anna och Sussie från jobbet och deras härliga ungar. Vi var på Sagoängen och busade. Jättehärligt!! Vi hade tagit med fika och barnen tyckte det var mysigt att fika i skogen bland alla lekgrejer :)
Dessvärre tyckte kråkorna det också :(
Fy vad äckliga de är!!!

Tjing!








1 kommentar:

Kattis sa...

Ni har en sådan fotogenisk dotter så det står härliga till! hälsa hem! <3 kram