söndag 8 september 2013

Vilken vecka!!

Ja kära vänner.. Detta har varit en vecka utan dess like.. I måndags så sökte jag mig till vårdcentralen för mitt tryck över bröstet.. De remitterade mig genast till akuten..
Oj tänkte jag..
Väl uppe på akuten fick jag komma in till en sköterska.. klockan va då ca 15.00
Efter mitt besök hos sköterskan så fick jag ta en massa prover och de satte kanyl i armen i fall att jag skulle behöva stanna kvar.. Uff tänkte jag direkt!!!
Tiden gick och gick..
Klockan blev 16, 17, 18 och nu började min mage skrika efter mat.. Då lämpligt nog kom det ett Röda korset volontär och frågade hur länge vi väntat.. (jag o en annan tjej) 3 timmar sa vi i kör.. då kom hon med lite kaffe och mackor.. tack gode gud för detta!!!
Tiden fortsatte att rulla på och det kom fler patienter som dessvärre fick hjälp snabbare än oss..
När klockan var 22.15 ropade de mitt namn.. WOW tänkte jag . äntligen..
Väl inne på vilorummet togs det nya prover för de andra hade blivit "för gamla"
Ohh tänkte jag .. va fan....
Tiden gick och läkaren kom.. han frågade ut mig vad som var fel och jag fick dra alltihop en gång till..
Han ville göra ett syreupptagningstest .. promenad i korridoren och resultatet var under all kritik..
Han blev orolig för att det var en propp i lungan då det är lättast att få det under graviditet. Klockan hade nu passerat 24.00 och jag skulle få en extra medicin.. Tiden gick.. ingen kom..
Då plötsligt ringde jag o frågade hur lång tid detta skulle ta.. Va bra sa sköterskan jag var på väg till dig nu..
Jag fick en medicin.. jag fick även valmöjligheten om jag ville åka hem eller stanna kvar.. ÅKA HEM tänkte jag direkt.. men det innebar att jag var tvungen att komma tillbaka nästa dag då de skulle göra en datortomografi..
...
Väl hemma somnade jag gott.. fast jag märkte att de hade glömt kanylen.. ILLA
Dagen därpå åkte jag tillbaka.. satte mig på röntgen.. Det tog sin lilla tid.. 45 min att nämna innan jag kom in..
Allt gick bra och jag fick sådant där äckligt kontrast i kroppen.. kändes som jag skulle kissa på mig
Efter det återigen till akuten..
Väntandes på prover och röntgenbilder.. tjing 7 timmar innan hjälp.. doktorn gjorde en massa tester, röntgen visade inget utan allt var normalt..
Tillslut sa hon.. Ja vi tror att du ar stress o ansträngningsastma..
KUL!!!! Efter ha spenderat totalt 19 timmar på sjukhuset kom de fram till detta?????????????

Nu är det vila som gäller.. Idag söndag känner jag mig hyfsat bra.. inget tryck än så länge men trött.. Så jag får ta det lungt och bara tänka på mig själv!
Nu ska jag gosa med min Fiffiflura
Kram o tjjing

Inga kommentarer: